• Önkormányzat
  • Polgármesteri Hivatal
  • e-ügyintézés
  • Közérdekű adatok
  • Választási információk
  • Térfigyelő Kamera rendszer
  • Híreink
  • Galéria
  • Dokumentumtár
  • X

    Haláleset anyakönyvezése

    Ügyintézési adatok
     

    Az ügykör a Igazgatási Osztály feladatkörébe tartozik.

    Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály
    Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33.
    Telefon: (48) 521-098
    FAX: (48) 345-806
    Email: anyakonyv@sajoszentpeter.hu

     

    Ügyfélfogadás

     hétfő:   8.00-12.00

    szerda: 8.00-12.00, 12.50-17.00

    péntek: 8.00-12.00

     

    Az ügyintézés díja

    Illetékmentes

     

    Az ügyintézés kezdeményezhető

    Ügyfélfogadási időben személyesen.

     

    Ügyintézési határidő

    30 nap

     

    Anyakönyvi igazgatással összefüggő ügyek intézése
     

    1. Születés, házasság, haláleset anyakönyvezése, anyakönyvi kivonatok kiállítása, hatósági bizonyítvány kiállítása.
    2. Névváltoztatási kérelmek
    - születési név megváltoztatása
    - házassági név módosítása
    3. Családi jogállás rendezése születendő és megszületett gyermekre
    4. Közreműködés házasságkötésnél, ill. családi események társadalmi megünneplésénél
    5. Hazai anyakönyvezéssel kapcsolatos ügyek
    6. Honosítással, állampolgársággal kapcsolatos ügyek

     

     

     

    Kapcsolódó jogszabályok
     

    - Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
    - Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény

    - Az anyakönyvezési feladatok   ellátásának részletes szabályairól 2017.(XII.20.) Korm. rendelet

    - A Polgári törvényvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

    - A hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről és a többletszolgáltatásért fizetendő díj mértékéről szóló 4/2017. (III.27.) önkormányzati rendelet.

     

    Ügykörleírás
     

    A halálesetet követő első munkanapon be kell jelenteni a haláleset helye szerint illetékes anyakönyvvezetőnél. A bejelentéssel egyidejűleg a bejelentőnek közölnie és igazolnia kell mindazokat az adatokat, amelyek az anyakönyvezéshez szükségesek.

     

    Az anyakönyvezést a hozzátartozó személyesen kezdeményezi. Az eljárás – beleértve a halotti anyakönyvi kivonat kiállítását is – illetékmentes.

    Az anyakönyvvezető az eljárás során a magyar állampolgár, vagy a magyarországi tartózkodási joggal rendelkező külföldi állampolgár személyazonosításra alkalmas okmányait bevonja, (személyazonosító igazolvány, útlevél, jogosítvány, regisztrációs igazolás, állandó tartózkodási kártya, tartózkodási engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány) és érvénytelenítést követően továbbítja a haláleset helye szerint illetékes járási hivatalnak. A bevont személyazonosító igazolványt a hozzátartozó külön kérésére az anyakönyvvezető érvénytelenítés után visszaadja a haláleset bejelentőjének.

     

    Szükséges iratok