Sajószentpéter Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában foglalkoztatott köztisztviselők 2010. évi teljesítménykövetelményének alapját képező célokról
Sajószentpéter Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 239/2009. (X.22.) KT határozata Sajószentpéter Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatalában foglalkoztatott köztisztviselők 2010. évi teljesítménykövetelményének alapját képező célokról
[1.] Sajószentpéter Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselői teljesítménykövetelmények alapját képező kiemelt célokra vonatkozó javaslatot és 2010-ben a köztisztviselői teljesítménykövetelmények alapját képező kiemelt célokat az alábbiakban határozza meg:
1. Az országgyűlési képviselői választás, valamint helyhatósági választások lebonyolítása.
2. Az önkormányzat működésével, valamint az önkormányzati és közigazgatási ügyek döntésre való jogszerű előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok határidőben, magas színvonalon történő ellátása.
3. A Képviselő-testület és bizottságai működésének színvonalas, szakmai, igazgatási és jogi előkészítése, a lebonyolítás feltételeinek biztosítása, munkájukban való aktív közreműködés.
4. A polgármester és a jegyző feladat-és hatáskörébe tartozó közigazgatási ügyek előkészítése.
5. Az ügyfelekkel való kulturált kapcsolattartás, hatékony és eredményes ügyintézés.
6. A korábbiakhoz hasonlóan jó, sőt magasabb színvonalon, pontosan, az előírt határidőn belül történő ügyintézés valamennyi ügycsoportban, az ügyek számának folyamatos növekedése ellenére is.
7. Továbbra is kiemelt feladat a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló új jogszabály zökkenőmentes alkalmazása, a hatósági ügyek szakszerű és törvényes elintézése.
8. A köztisztviselői törvényből eredő feladatok ellátása.
9. A Polgármesteri Hivatal szabályzatainak jó színvonalú és határidőben történő elkészítése, folyamatos karbantartása, aktualizálása, nyilvántartása.
10. Az Önkormányzat által fenntartott intézmények feladatellátásának, szakmai munkájának segítése, ellenőrzése az irányítással összefüggő feladatok elvégzése.
11. Az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények gazdaságos, a jogszabályi előírásoknak megfelelő működtetése.
12. Miskolc Kistérség Többcélú Társulás színvonalas szakmai munkájának segítése, koordinatív tevékenység tovább folytatása. A kistérségben lévő települési önkormányzatok közötti együttműködés erősítése.
13. A szociális és gyermekvédelmi törvény és végrehajtási rendeleteiből adódó feladatok végrehajtása.
14. A közbeszerzési eljárások során a Közbeszerzési törvény és a kapcsolódó jogszabályok rendelkezéseinek érvényre juttatása, a közbeszerzések szakszerű és törvényes intézése.
15. A számviteli törvény, valamint az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló jogszabályok rendelkezéseinek a végrehajtása.
16. Az önkormányzat és az általa fenntartott intézmények fizetési kötelezettségeinek határidőben történő teljesítése.
17. Sajószentpéter Város Önkormányzata 2010. évi költségvetési rendeletének végrehajtása során törekedni kell az adott feladatok célszerű és gazdaságos megoldására, a hiány csökkentésére.
18. Az önkormányzat és a törvény által meghatározott, az önkormányzatot illető adónemek beszedése.
19. Az önkormányzat működési kiadásokra szánt előirányzatainak hatékony kiegészítése a különféle pályázati lehetőségek kihasználásával.
20. Pályázati figyelés, a pályázatokkal kapcsolatos Képviselő-testületi döntés előkészítése és végrehajtás.
21. Különböző pályázati lehetőségek feltérképezése, és ezeknek az önkormányzat által történő minél szélesebb körű kihasználása.
22. Hathatós intézkedések megtétele a kintlévőségek csökkentésére.
23. A közmunkások és közhasznúak foglalkoztatásának elősegítése.
24. A város gazdasági életének élénkítése, a fejlesztési lehetőségek feltételeinek megteremtésével.
25. A vagyongazdálkodás során kiemelt figyelmet kell fordítani az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltak megtartására, az önkormányzati vagyon pontos nyilvántartására, gazdaságos hasznosítására, értékesítésére, gyarapítására és védelmére.
26. A körzetközponti feladatok eredményes ellátása (Gyámhivatal, Okmányiroda, építésügyi igazgatás területén.)
27. Az egészségügyi alapellátás területén adódó pályázati lehetőségek kihasználása érdekében, a benyújtásra kerülő pályázatok menedzselése.
28. Korszerű informatikai eszközökkel a hivatali munka hatékonyabbá tétele.
29. Az elektronikus közigazgatásra való felkészülés folytatása, a Polgármesteri Hivatal honlapjának fejlesztése ( pl. ügyfelek által használható ügyleírásokkal és nyomtatványok feltöltésével).
30. Tovább kell folytatni a megfelelő ügyféltájékoztatás, valamint az egyes közigazgatási eljárások elektronikus ügyintézése érdekében az informatikai háttér alkalmassá tételét.
31. Törekedni kell az Európai Uniós ismeretek bővítésére, folyamatosan figyelemmel kell kísérni az Európai Uniós pályázati lehetőségeket.
32. A jogszerű munkavégzés érdekében a köztisztviselők folyamatos oktatása és szakmai továbbképzése.
33. A közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenységek szabályszerűségének fokozott ellenőrzése.
34. A közrend és közbiztonság javítása érdekében az együttműködést tovább kell fejleszteni a Városi Rendőrőrssel és a Polgárőrséggel.
35. A Polgármesteri Hivatal működéséhez szükséges tárgyi feltételek biztosítása, a hivatal épületeinek zavartalan üzemeltetése, karbantartása, együttműködés a Hivatal felújításának előkészítésében.
36. A város gazdasági életének élénkítése a fejlesztési lehetőségek feltételeinek megteremtésével.
37. A város települési-, térségi és nemzetközi marketingjének kapcsolat-és együttműködési rendszerének javítása.
38. A testvérvárosokból érkező és a testvérvárosokba utazó önkormányzati delegációk programjának előkészítése.
39. Az ügyintézés hatékonyságának javítása, az ügyfelek szakszerű tájékoztatása.
felelős: polgármester, jegyző, illetve osztályvezetőkhatáridő: 2010. december 31.