Ügyintézési adatok
Az ügykör a Igazgatási Osztály feladatkörébe tartozik.
ügyintézés helye, címe: Kálvin tér 31-33.
Ügykörleírás
Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály
Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33.
Ügyintéző elérhetőségei:
Telefon: (48) 521-039/118
FAX: (48) 345-806
Email:
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 08.00-12.00
Szerda: 08.00-12.00, 12.50-17.00
Péntek: 08.00-12.00
Ügyintézés díja: illetékmentes
Az ügyintézés kezdeményezhető: ügyfélfogadási időben kérelem benyújtásával.
Ügyintézési határidő: két hónap
A nem üzletszerű gazdasági tevékenység keretében közösségi elhelyezést biztosító, legalább 6 férőhellyel rendelkező létesítmények (a továbbiakban: szálláshelyek) üzemeltetőit (szolgáltatóit) a szálláshely fekvése szerint illetékes jegyző nyilvántartásba veszi.
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003. (X. 28.) Korm. Rendelet alapján:
a) nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely az erre a célra épített vagy átalakított és az ekként minősített, illetve - ahol a rendelet előírja - ekként nyilvántartásba vett üdültetési és ifjúsági turisztikai célú, továbbá hegyi menedék céljára szolgáló szálláshely,
b) nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshelynek minősül az ekként minősített, illetve - ahol e rendelet előírja - ekként nyilvántartásba vett,
ba) sportlétesítményben üzemelő, szálláshely céljára szolgáló önálló rendeltetési részegység,
bb) szálláshely-szolgáltatásának időszakában kiegészítő vagy melléktevékenység formájában üzemeltetett hivatali, közfeladatot ellátó intézmény által biztosított és az egyházi jogi személy által nem gazdasági-vállalkozási tevékenysége keretében üzemeltetett intézményi szállás.
A rendelet 1. számú melléklet szerinti nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshelynek minősülő létesítmények:
I. Üdülő (altípusa: Üdülő, Gyermeküdülő, Villa)
II. Gyermek- és ifjúsági tábor (altípusa: Gyermek- és ifjúsági tábor, Telepített sátortábor)
III. Nomád táborhely
IV. Hegyi menedékház (altípusa: Turistaház, Kulcsosház, Matracszállás)
V. Bivakszállás (altípusa: Bivakszállás, Téliesített bivakszállás)
VI. Pihenőház (altípusa: Munkásszállás, Vendégszállás)
VII. Diákotthon, kollégium
A szolgáltató nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatást a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtásának napjától nyújthat. Ha a nyilvántartásba vételi kérelmet jogerősen elutasítják, a szolgáltatást meg kell szüntetni.
A jegyző a szolgáltató a hatósági nyilvántartásba felveszi, ha a kérelem megfelel a rendelet 14/A. § (1) bekezdésében foglaltaknak, és a jegyző az ellenőrzése során nem tárt fel olyan hiányosságokat, amelyek miatt a nyilvántartásból való törlésnek lenne helye, feltéve, hogy az ellenőrzést a nyilvántartásba vételt megelőzően lefolytatta.
A jegyző a szolgáltató nyilvántartásba vételéről, vagy a nyilvántartásba vétel megtagadásáról két hónapon belül dönt. A hatósági nyilvántartásban szereplő adatairól a szolgáltató tevékenységre való jogosultság igazolására a nyilvántartásba vétellel egyidejűleg a szolgáltató részére hatósági igazolványt állít ki.
Üdülő, gyermek- és ifjúsági tábor, turistaház, kulcsosház, valamint pihenőház esetén a jegyző a nyilvántartásba vételről értesíti a szálláshely szerint illetékes megyei kormányhivatalnak a népegészségügyi feladatkörében eljáró járási hivatalát, a tűzoltó-parancsnokságot, az építésügyi hatóságot, a külterületen vagy természetvédelmi oltalom alatt álló belterületen lévő szálláshely esetén a környezetvédelmi hatóságot, a külterületen vagy természetvédelmi oltalom alatt álló belterületen lévő szálláshely esetén a vízügyi hatóságot a vonatkozó előírások teljesítésének ellenőrzése céljából. Az ellenőrzést a hatóság az értesítés kézhezvételét követő két hónapon belül folytatja le. A hatóság az ellenőrzés eredményéről és a megtett intézkedésekről értesíti a jegyzőt.
A szolgáltató a hatósági nyilvántartásban szereplő adataiban bekövetkezett változást nyolc napon belül köteles bejelenti a jegyzőnek. A szolgáltató a tevékenység megszűnését köteles bejelenteni a jegyző felé, aki a szolgáltatót ez esetben törli a nyilvántartásból.
A rendelet 18. § (1) bekezdése szerint a vendég szolgáltatással kapcsolatos írásbeli észrevételeinek, panaszának közlésére a szolgáltató - az alkalmi szálláshely és a nomád táborhely kivételével - köteles vásárlók könyvét rendszeresíteni. A vásárlók könyvét a használatbavétel előtt a jegyző hitelesíti, melyben fel kell tüntetni a megnyitás időpontját.
A rendelet 2. számú melléklete tartalmazza a szálláshelyek besorolási és minősítési követelményeit.
A nyilvántartásba vétel iránti kérelemben fel kell tüntetni, illetve a kérelemhez csatolni kell:
szolgáltató nevét, címét, statisztikai számjelét;
a szálláshely megnevezését, címét, típusát (altípusát);
a szálláshely minősítését;
azt az okiratot, amely igazolja, hogy a szolgáltató a szolgáltatás nyújtására jogosult;
a szálláshely használatára való jogosultságot igazoló okiratot;
az igénybe vehető szobák és férőhelyek (hálóhelyisége és fekvőhelyek) számát, diákotthon, kollégium esetén kizárólag azokat a férőhelyeket kell feltüntetni, amelyeken a szolgáltató nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatást kíván nyújtani;
a szálláshely állandó jelleggel, idény jelleggel vagy eseti jelleggel való nyitva tartásának, a szálláshely állandó felügyelettel vagy anélkül történő üzemeltetésének, továbbá a szálláshely-szolgáltatás kiegészítő, illetve melléktevékenységként való nyújtásának tényét;
a szolgáltatás megkezdésének időpontját;
3.000.- Ft-os illetékbélyeg.
Az ügyintézéshez szükséges kérelem, a nyomtatványok közül letölthető.
Kapcsolódó jogszabályok
2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
173/2003. (X. 28.) Korm. Rendelet a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról