• Önkormányzat
  • Polgármesteri Hivatal
  • e-ügyintézés
  • Közérdekű adatok
  • Választási információk
  • Térfigyelő Kamera rendszer
  • Híreink
  • Galéria
  • Dokumentumtár
  • X

    Adó és értékbizonyítvány

    Ügyintézési adatok

    Az ügykör a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Osztály feladatkörébe tartozik.
    ügyintézés helye, címe: Kálvin tér 4.


    Hivatali kapu: SPHIVATAL
    KRID: 104024989


    ePapír benyújtás: Címzett: SAJÓSZENTPÉTER VÁROSI ÖNKOMRÁNYZAT
    Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Adóügyek
    https://epapir.gov.hu/

    Ügyfélfogadás:

    Ügykörleírás

    Külön jogszabály rendelkezése alapján a jegyző adóhatósági jogkörében eljárva adó- és értékbizonyítványt állít ki az illetékességi területén fekvő ingatlanokról, amely egyéb adatok mellett az ingatlan forgalmi értékét tartalmazza. A bizonyítvány kiállítása iránti kérelem illetékköteles, amelyet átutalással vagy készpénzátutalási-megbízással lehet teljesíteni. Az illetéktörvény alapján mentességet élvezők e szolgáltatást díjmentesen vehetik igénybe.
    Az adó- és értékbizonyítványhoz szükséges becsatolandó dokumentumok:
    - Kérelem gyámhatósági ügyben (amely tartalmazza a kérelmező nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, lakcímét, adóazonosító jelét, a kérelem célját, az ingatlan adatait - helyrajzi szám, cím, egy hónapnál nem régebbi tulajdoni lap),
    - Képviselet esetén - az ügyvédi meghatalmazás esetét kivéve - két tanúval ellátott meghatalmazás,
    - Adás-vételi és ajándékozási szerződés hiteles példánya (amennyiben az adó- és értékbizonyítványt adásvétellel, ajándékozással összefüggésben kérik),
    - Amennyiben az eljárás illetékköteles, ingatlanonként 4000 forint illeték befizetését igazoló készpénzátutalási-megbízás feladóvevénye, vagy az átutalási megbízás teljesítéséről szóló igazolás.

    Kapcsolódó dokumentumok, űrlapok

    Az Adó- és értékbizonyítvány ügycsoportban az alábbi nyomtatvány érhető el az Önkormányzati Hivatali Portál (a továbbiakban: OHP) felületéről az online kitöltést és beküldést lehetőségét biztosító iForm űrlap formátumban, valamint - akár ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is, magánszemélyek részére - nyomtatható PDF formátumban.

    iForm űrlap megnevezése Ágazat (OHP) Ügytípus (OHP)
    Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem Adóügy Általános adónyomtatványok

    A kapcsolódó kérelem ide kattintva letölthető.

    Kapcsolódó jogszabályok

    Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
    Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
    A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális
    alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény
    A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény
    A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény
    Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
    A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet

    Az ügyintézés díja vagy illetéke, számlaszáma

    Általános esetben kérelemre történő eljárás indításakor 4.000-Ft illetéket kell fizetni, melyet Sajószentpéter Városi Önkormányzat Államigazgatási Illeték beszedési számla 12046102-00196800-01200005 javára kell teljesíteni.
    A hagyatéki, gyámhivatali, és bírósági végrehajtási eljárásban kért adó- és értékbizonyítvány kiadása illetékmentes az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdésében foglaltak alapján.

    Ügyintézést végző szervezeti egység

    Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal
    Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Osztály
    Elérhetőség: 3770 Sajószentpéter Kálvin tér 4.
    Telefon: +36 (48) 521-037/115
    Hivatali kapu: SPHIVATAL
    KRID: 104024989