Ügyintézési adatok
Az ügykör a Igazgatási Osztály feladatkörébe tartozik.
Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály
Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33.
Telefon: (48) 521-098
FAX: (48) 345-806
Email: anyakonyv@sajoszentpeter.hu
Ügyfélfogadás
hétfő: 8.00-12.00
szerda: 8.00-12.00, 12.50-17.00
péntek: 8.00-12.00
Az ügyintézés díja
Illetékmentes
Az ügyintézés kezdeményezhető
Ügyfélfogadási időben személyesen.
Anyakönyvi igazgatással összefüggő ügyek intézése
1. Születés, házasság, haláleset anyakönyvezése, anyakönyvi kivonatok kiállítása, hatósági bizonyítvány kiállítása.
2. Névváltoztatási kérelmek
- születési név megváltoztatása
- házassági név módosítása
3. Családi jogállás rendezése születendő és megszületett gyermekre
4. Közreműködés házasságkötésnél, ill. családi események társadalmi megünneplésénél
5. Hazai anyakönyvezéssel kapcsolatos ügyek
6. Honosítással, állampolgársággal kapcsolatos ügyek
Kapcsolódó jogszabályok
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
- Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól 2017.(XII.20.) Korm. rendelet
- A Polgári törvényvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- A hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről és a többletszolgáltatásért fizetendő díj mértékéről szóló 4/2017. (III.27.) önkormányzati rendelet.
Ügykörleírás
Házasságkötési szándékukat a házasulandók a házasságkötés tervezett helye szerinti települési önkormányzat polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetője előtt kell bejelenteni. A házasulandók személyes megjelenése kötelező, melynek során igazolni kell személyazonosságukat és állampolgárságukat, a tervezett házasságkötés törvényes feltételeinek fennállását. Az anyakönyvvezető által feltett kérdésekre nyilatkozatokat kell tenniük.
A házasságkötési szándék bejelentéséről, a bemutatott okiratokról és egyéb nyilatkozatokról az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet készít.
A házasságkötés legkorábban a bejelentéstől számított 31. napra tűzhető ki, ugyanakkor a jegyzőkönyv a felvételtől számított 12 hónapig érvényes. A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli házasságkötést a házasulandók külön kérelme alapján 8 napon belül a jegyző engedélyezheti.
A hivatali helységen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn túli időpontban történő házasságkötés többletszolgáltatási díját a 4/2017.(III.27.) Önk. rendelet szabályozza.
Szükséges okiratok
- a házasulandók érvényes személyazonosító igazolványa vagy útlevele;
- a házasulandók személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági
- bizonyítványa (lakcímkártya);
- házasulandók születési anyakönyvi kivonata;
- a házasulandók családi állapotának igazolása céljából: elvált családi állapot esetén az utolsó megszűnt házasság felbontását, vagy érvénytelenné nyilvánítását tartalmazó házassági anyakönyvi okirat vagy bírósági határozat a házasság megszűnéséről
- özvegy családi állapot estén a volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a házastárs halálát megjegyzésként tartalmazó házassági anyakönyvi kivonat, vagy a házastársat holtnak nyilvánító, illetőleg halál tényét megállapító végleges bírói határozatot tartalmazó házassági anyakönyvi okirat
- elvált bejegyzett élettárs vagy bejegyzett élettársi kapcsolata megszűnt családi állapot esetén: a bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvéből kiállított anyakönyvi kivonat, mely a megszűnésre vonatkozó bejegyzést tartalmazza, vagy közjegyzői végzés, vagy bírósági határozat a bejegyzett élettársi kapcsolat megszűnéséről;
- özvegy bejegyzett élettárs családi állapot esetén: a volt bejegyzett élettárs halotti anyakönyvi okirata, vagy a bejegyzett élettárs halálát megjegyzésként tartalmazó a bejegyzett élettársi kapcsolatok anyakönyvéből kiállított anyakönyvi okirat kell bemutatni.