• Önkormányzat
  • Polgármesteri Hivatal
  • e-ügyintézés
  • Közérdekű adatok
  • Választási információk
  • Térfigyelő Kamera rendszer
  • Híreink
  • Galéria
  • Dokumentumtár
  • X

    Telepengedélyezési eljárás

    Ügyintézési adatok

    Az ügykör a Igazgatási Osztály feladatkörébe tartozik.
    ügyintézés helye, címe: Kálvin tér 31-33.

    Ügykörleírás

    Ügyintézésre kijelölt osztály: Sajószentpéteri Polgármesteri Hivatal, Igazgatási Osztály
    Ügyintézés helye: 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 31-33.
    Ügyintéző elérhetőségei:
    Telefon: (48) 521-039/119
    FAX: (48) 345-806
    Email:

    Ügyfélfogadás:
    Hétfő: 08.00-12.00
    Szerda: 08.00-12.00, 12.50-17.00
    Péntek: 08.00-12.00

    Ügyintézés díja: bejelentés- köteles tevékenység esetén, illetve telepengedély-köteles tevékenység estén: 5000,- Ft igazgatási szolgáltatási díj, postai készpénzátutalási megbízáson (csekken) befizetve.
    Az ügyintézés kezdeményezhető: ügyfélfogadási időben kérelem benyújtásával.

    Ügyintézési határidő: 21 nap

    A telepengedélyezési eljárás kérelemre indul. A jogszabály meghatározza a telepengedély-köteles és a bejelentéshez kötött ipari tevékenységeket. A bejelentéshez kötött tevékenység esetén az adott tevékenység a szándék bejelentését követően, a telepengedély-köteles tevékenység csak jogerős telepengedély birtokában végezhető.
    A kérelem benyújtható postai úton, vagy ügyfélfogadási időben személyesen.

    Kérelemhez csatolni kell:
    Bejelentés-köteles tevékenység esetén a kérelemhez eredetben, vagy másolatban eredeti bemutatása mellett csatolni kell:
    • vállalkozói igazolványt vagy igazolást egyéni vállalkozó nyilvántartásáról;
    • gazdasági társaságok esetében cégkivonatot, (végzést) és aláírási címpéldányt;
    • nem a kérelmező tulajdonában lévő telep esetében a telep használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okiratot (a tulajdoni lap kivételével);
    • haszonélvezet esetében a haszonélvező, illetve közös tulajdon esetében a tulajdonostárs hozzájárulását igazoló okiratot;
    • az igazgatási szolgáltatási díj (5.000.-Ft) befizetését igazoló feladóvevényt.

    Telepengedély-köteles tevékenység esetén csatolandó iratok:
    • a hatályos ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis;
    • nem kérelmező tulajdonában lévő telep esetében a telep használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat (a tulajdoni lap kivételével);
    • haszonélvezet esetében a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat;
    • közös tulajdon esetében a tulajdonostárs hozzájárulását igazoló okirat;
    • aláírási címpéldány (gazdasági társaság vonatkozásában);
    • az igazgatási szolgáltatási díj (5.000.-Ft) befizetését igazoló feladóvevényt.

    Az ügyintézéshez szükséges kérelem, a nyomtatványok közül letölthető.

    Kapcsolódó jogszabályok

    2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
    •1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
    •57/2013. (II.27.) Korm. rendelet a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól