Pályázat Sajószentpéter Városi Önkormányzat nyilvános pályázatot hirdet a Sajószentpéter, Harica u. 1. szám alatt található, 441/2 hrsz-ú ingatlanának értékesítésére
Pályázat típusa: Gazdasági
Határidő: 2024.11.19.
Beadás módja: e-mailben, elektronikusan
Pályázat kiíró szerv neve, címe:
Sajószentpéter Városi Önkormányzat, 3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 4.
A pályázat jellege:
A pályázati (licit)tárgyalás.
A pályázat célja:
A Sajószentpéter, Harica u. 1. szám alatt található, 441/2 hrsz-ú ingatlan értékesítése.
A pályázati feltételek:
A vevőnek az általa vállalt összeget a szerződéskötés időpontjáig kell megfizetnie. Banki hitel esetén a teljes vételár kifizetéséig az Önkormányzat tulajdonjogát fenntartja. A vételár megfizetésére és az egyéb pályázati feltételekre vonatkozóan a lakások és helyiségek bérletéről, valamint elidegenítésének szabályairól szóló 10/2023. (III.28.) önkormányzati rendelet előírásai alkalmazandók. Vevőnek vállalnia kell, hogy az ingatlanra vonatkozóan a jelenlegi bérlővel kötött 2029. január 31. napjáig szóló határozott idejű bérleti szerződésből fakadó jogok és kötelezettségek tekintetében az Önkormányzat helyébe lép és köteles a bérlővel szemben a bérbeadót – a megállapodás alapján – terhelő kötelezettségeket teljesíteni.
A szerződéskötési biztosíték kikötése:
A pályázónak a pályázattal érintett ingatlan kikiáltási ára 10 %-ának megfelelő összeget szerződéskötési biztosítékként be kell fizetnie a kiíró Raiffeisen Bank Zrt-nél vezetett 12046102-00196800-00100005 számú számlájára történő átutalással, és a befizetést bizonylattal igazolnia kell a pályázati tárgyaláson. A pályázati biztosíték akkor tekintendő teljesítettnek, ha a kiíró számláján jóváírásra került. A pályázaton nem nyert pályázó részére a szerződéskötési biztosíték visszafizetésre kerül. A nyertes pályázó által megfizetett szerződéskötési biztosíték a teljes vételár megfizetésének időpontjában beszámításra kerül a vételárba. Amennyiben a nyertes pályázó ajánlatát visszavonja, a szerződés megkötése neki felróható, vagy az ő érdekkörében felmerült okból meghiúsul, illetve a szerződés megkötését követően a nyertes pályázó eláll a szerződéstől, vagy felmondja azt, a szerződéskötési biztosítékként befizetett összeg nem jár vissza, azt Sajószentpéter Városi Önkormányzat, mint szerződés meghiúsulása esetére járó kötbért köti ki.
Az ingatlanra vonatkozó információk:
Sajószentpéter, Harica utca 1. szám alatti 441/2 hrsz-ú ingatlan
- Telek területe: 3192 m²
- Besorolása: belterület
- Redukált nettó alapterülete: 1386,4 m²
- Ingatlan megnevezése: kivett általános iskola
- Jelenlegi funkciója: nyugdíjasház Közművesítettség: hálózati víz, szennyvízelvezetés csatornába, villany, gáz
- Az ingatlan tehermentes.
- Az ingatlan felújításra szorul, az Önkormányzat kellékszavatosságot nem vállal.
- Energetikai tanúsítvány száma: HET-01654630
- Energetikai minőség szerinti besorolás: DD
Szerződéskötés: A pályázat nyertese vállalja az adás-vételi szerződés megkötését a pályázat eredményhirdetését követő 15 napon belül.
Birtokbaadás időpontja: A teljes vételár megfizetését követő 15 napon belül, a pályázati feltételekben foglaltakra figyelemmel.
A pályázatnak tartalmaznia kell:
- Az ajánlattevő nevét, címét
- Az ajánlattevő részletes és jogilag kötelező erejű nyilatkozatát:
- a pályázati felhívásban foglalt feltételek elfogadására,
- az általa vállalt kötelezettségek teljesítésére,
- a vételár összegének teljesítésére,
- az ajánlati kötöttségre vonatkozóan.
- Az ajánlattevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a Sajószentpéter Városi Önkormányzat és intézményei felé nem áll fenn tartozása,
- nem természetes személy pályázó esetén az ajánlattevő nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § szerint átlátható szervezetnek minősül.
A pályázat benyújtásának határideje:
2024. november 19. 12:00 óra
A pályázat (licit) helye, időpontja: Polgármesteri Hivatal Tanácskozóterme
3770 Sajószentpéter, Kálvin tér 4.
2024. november 20. 11:00 óra
A licit induló ára:
A kikiáltási ár: 170.863.500.- Ft
A licitlépcső: 1.000.000.- Ft
A pályázatra vonatkozó további kérdések feltevésének, valamint a válaszok megadásának módja:
Az ingatlan megtekintésére vonatkozó igényeket - időpont egyeztetés céljából - elektronikus levélben a vagyongazd@sajoszentpeter.hu email címen, illetve a 48/521-037 117-es melléken kell jelezni a pályázó személyes adatainak, cég esetén a cégadatok megadásával. A megtekintésre az igénybejelentéstől számított 5 munkanapon belül, előre egyeztetett időpontban kerülhet sor.
Egyéb feltételek:
A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény alapján, 5 millió Ft értékhatárt elérő vagy meghaladó, az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan értékesítése esetén az államot minden más jogosultat megelőző elővásárlási jog illeti meg.
Kiíró fenntartja jogát, hogy a pályázat során ajánlatot tett egyik ajánlattevővel se kössön szerződést, és ily módon – akár indoklás nélkül is – a pályázatot eredménytelennek minősítse.